zondag, juli 02, 2006

Everybody's free to feel good

Weet niet goed welk kopje te geven aan de tekst die ik nu aan het typen ben.
Pak maar de titel van het lied dat nu uit de speakers komt.
Kan op dit moment geen andere vlag vinden die de lading kan dekken.

De afgelopen dagen heb ik met vrienden, collegae en familie gesproken over onze actie voor Yogya. Deze vrijdag nog kwam ik op verhaal in een pizzeria vlakbij school en had zelden zo'n goed gevoel op het moment dat mensen naar me luisterden. Hun aandacht en reacties sterken mij in ons plan om mensen te helpen die zijn getroffen door de aardbeving. Het doet mijn overtuiging groeien dat het goed is wat we aan het doen zijn.
Daardoor praat ik er makkelijker over en kan ik aangeboden hulp zonder moeite accepteren.

De hulp komt ondertussen op verschillende manieren om de hoek en maakt dit voor mij nu al een hele bijzondere actie.
Een via-via kennis ontwerpt een pracht van een uitnodiging voor de picknick, zomaar.......
Voor een verjaardag wordt geen barbecueschort gevraagd, maar staat er op de lijst van Abraham één wens; geld voor Yogya. Mijn lieve zus en haar man veroorzaken, tijdens hun tussenstop in Nederland, een bij mij zeldzame sprakeloosheid door hun bijdrage.
En in de woonkamer staan al twee koelboxen klaar die we kunnen gebruiken voor de picknick.
We hebben alleen nog een droge dag nodig en de picknick wordt een succes.

1 opmerking:

Anoniem zei

Hé, dat zijn de betere berichten! Ben trots op jullie. Superjammer dat Peter zondag niet mee kan (hij had het écht graag gewild) maar ik kom wel met de meiden. Neem natuurlijk ook iets mee... Het wordt na een koele zaterdag op zondag weer heerlijk weer dus we kunnen ons verheugen op een mooie dag.
Kus, Hélène