donderdag, juli 27, 2006

Rechten van de mens

Heb het net eens opgezocht, maar bij de Universele verkalring van de rechten van de mens kon ik het niet vinden. Heb het over het recht op een kans.
Dat gaven wij met Taco, Irene en Elske toen we in Khao Lak waren.
Door iedereen die ons de afgelopen tijd geholpen heeft bieden wij dat nu aan kinderen op Java en Bali.

Dit jaar zullen er klaslokalen gebouwd worden voor 62 kinderen op Bali en er zal een dak komen voor de school in Bantul. Wij kunnen helpen met het bieden van een kans. We geven de leerkrachten daar de mogelijkheden om door te gaan met hun werk in de tentlokalen waarin ze nu les geven.

Als wij vertrekken moeten zij het verder weer zelf doen. Vorig jaar was ik bang dat ik het idee zou krijgen dat ik mensen na een kort moment van aandacht weer in de steek zou laten. Dit jaar weet ik dat, dat niet het geval zal zijn.

In de jaren dat ik met kinderen werk, weet ik dat het soms om dat ene moment gaat waarop je het verschil kan maken. Dat maakt het vak ook zo mooi en geeft ook telkens de voldoening, al zit het soms even tegen. Die gedachte heb ik nu in mijn achterhoofd als ik denk aan de kinderen die we in Indonesië kunnen helpen.

Huub van der Lubbe heeft weer eens gelijk. Ik kan het niet alleen.
Vandaag wil ik bij voorbaat iedereen bedanken die ons geholpen heeft. Niet alleen met geld, maar met vertrouwen en steun voor dat wat we wilden gaan doen.
Misschien vergeet ik mensen, maar toch waag ik het er op.

Femke & Lenneke, Nico, Nurhaya, Elske, Natalie, Giovan, Fred, Marianne, Mariëtte, Bert, Lisa, Rik, Gijs, Hélène, Peter, Roos, Julia, Maddy, Bastiaan, Joanne, Hylke (vrienden en familie), Ellen, Kalo, Mar(jolijn), Taco, Irene, Fleur, Timo, Benno, Neusa, Marie, Emma, Nicole, Susan, Pieter, Josien, Niek, Hilmar, Diana, Wanja, Maaike, Gé, Marianne van Java ;), Cathelijne, Suzanne, Tan en Ruby (en Lana), Marise, Jont, Bert, de enige echte Mannen van de gang, Ad, Simone (diepe buiging), Anna, Flowgi en alle anderen die deze NamJai actie een warm hart toedragen...... BEDANKT!

3 opmerkingen:

Marie zei

Wat leuk dat jullie een blog hebben. Ik ben erg benieuwd hoe jullie gaat hebben in Indonesië.
Heel veel plezier en ik zal jullie blog wel in de gaten houden :-)

Groetjes, Marie

Anoniem zei

Michael en Amis,

Ik wens jullie heel veel succes en plezier tijdens jullie reis, wij zullen het blog met extra belangstelling volgen.

Groeten namens het bestuur van Stichting Flowgi

Kees

Anoniem zei

Ter plaatse, het kan gaan beginnen.

Artikel 29 Mensenrechten:
Een ieder heeft plichten jegens de gemeenschap, zonder welke de vrije en volledige ontplooiing van zijn persoonlijkheid niet mogelijk is.

Of zoals de Internationale ons leert: Geen recht waar plicht ontbreekt. De dure plicht, ónze plicht, om te zorgen voor elkaar.
Dat doen jullie. Ben heel erg trots!

Liefs,
Hélène