dinsdag, juli 25, 2006

Back to school


Dit is bij stichting Flowgi de naam van het project om scholen te helpen bij de start van het nieuwe schooljaar in Indonesië.

Als je op de grootste zoekmachine van internet bovenstaande titel invoert krijg je de volgende top 3:
1. De website van een party-event ergens in Nederland.
2. Een link naar een postorderbedrijf die kinderen lekker maakt voor nieuwe schoolspullen
3. Een kindersite die je tips geeft om het beste te maken van het nieuwe schooljaar

Ik zie sinds vandaag het beeld voor me van kinderen, die op elkaar gepakt zitten in een grote tent. Er staan tafels en stoelen, maar van lesgeven kan volgens mij niet veel terecht komen.
Het is één van de foto's die we via de mail van Flowgi kregen.
Het zijn beelden van Banjardadap, een basisschool in Bantul, waar we waarschijnlijk onze hulp gaan bieden. De aardbeving van bijna 2 maanden geleden heeft het schoolgebouw daar met de grond gelijk gemaakt. Van menselijke slachtoffers weet ik niets, zodat ik nog kan hopen dat daar geen sprake van is.

Eén van de bestuursleden van Flowgi, Ronald Flokstra, is bij de school geweest en heeft gekeken welke hulp er nodig is. Kees omschreef het in een mailtje als volgt:

'Het betreft een basisschool die weer helemaal van 0 moet beginnen,
om te beginnen een nieuw dak.'

Nog 2 weken en dan lopen we er zelf rond.

Geen opmerkingen: