donderdag, februari 07, 2008

Onvermoede talenten

Het begint toch alweer donker te worden als ik vandaag de school verlaat. Ik check het aanwezigheidsbord, voordat ik het gebouw verlaat en zie dat twee collega's het nog later maken dan ik. Met één van hen raak ik aan de praat en als we op de fiets zitten vraagt ze naar Nam Jai. Wat de plannen zijn voor dit jaar en of we ook weer geld gaan ophalen op verschillende manieren. Na een bescheiden monoloog mijnerzijds vertelt ze dat ze ook van plan is om dit jaar tijdens koninginnedag spullen te gaan verkopen voor Nam Jai!

Ze zit namelijk bij een naaiclubje en leert de fijne kneepjes van het ware Ankergevoel. Daar bedacht ze dat het wel een leuk en goed idee was om met wat creatieve kunstwerken en wat ze nog meer achter haar bed heeft bewaard,voor ons geld te verdienen. Geen groots verhaal, maar gewoon iets dat haar wel een goed idee leek.

Zo'n gesprek kan dan nog zo heerlijk naklinken in mijn hoofd als ik thuis ben. Het doet me achter de computer plaatsnemen en een bericht op het blog zetten. Wil het haar morgen ook nog zeggen, maar ook vanaf hier: DANK JE WEL !

Jammer dat ik zelf niet even langs komen kan tijdens de verkoop op Koninginnedag om even een kijkje te nemen. Hopelijk krijgen we nog wel de foto's te zien.

Geen opmerkingen: