woensdag, april 23, 2008

Nam Jai in de publiciteit



Groep 8 op de Achthoek is druk bezig met een grote ruilactie in aanloop naar de rommelmarkt voor de goede doelen. De leerlingen kregen vorige week onderstaande opdracht:

'Iedereen in onze klas kreeg een paperclip. De opdracht was duidelijk. Ruil je paperclip. Wat je uiteindelijk hebt verkoop je op de rommelmarkt (30 mei).'
(bron: http://paperclipachthoek.googlepages.com/)

Het ruilen begon direct en in no time hadden sommige kinderen hun paperclip getransformeerd tot leren tas, dvd-speler en televisie. Dankbaar werd er gebruik gemaakt van ouders die enthousiast ruilden met hun kinderen.
Omdat de kinderen van vandaag niet snel tevreden zijn, kwam één van de leerlingen met het idee om de publiciteit te zoeken. Bellen met het Jeugdjournaal was het idee en dan vertellen over de ruilactie. Zo gezegd zo gedaan en zowaar was de redactie van het Jeugdjournaal geïnteresseerd in het verhaal.

Vandaag stonden ze zo opeens voor mijn neus. "Ja, we hadden u al een paar keer proberen te bellen, maar konden u niet bereiken." Dat zou dan komen, omdat ik mijn telefoon uit had staan in verband met de entreetoets waar kinderen mee bezig waren in de klas waar ik werkte. Maar geen probleem natuurlijk.
Kinderen van groep 8 overal vandaag geplukt (ze waren net vandaag verdeeld) en zonder blikken of blozen even het laatste half uur twee groepen in de juiste richting gestrurd.

Een aantal kinderen werd geïnterviewd, buiten werden ruilacties in beeld gebracht en ik werd ook nog bevraagd. Het uiteindelijke resultaat is vanavond om18.45 te zien op het Jeugdjournaal.
Was ik eigenlijk wel netjes geschoren, zat mijn haar wel goed, heb ik wel duidelijk verteld waar het om ging, had ik nog iets meer moeten zeggen over de goede doelen......??!?! WAAAAAAHHHHH ! !
Ik ben me opeens weer erg bewust van het feit dat een camera niet direct mijn meest relaxte kant naar boven haalt. Maar goed......ben erg benieuwd naar de reacties en het uiteindelijke resultaat.

Geen opmerkingen: